könsdiskrimineringar..?

suttit uppe halva natten och tittat på kurling. guld till sverige, wiiho!

jag vet att jag kommer låta som en 40årigtant nu, men ingen tvingar er att läsa, right?
varför måste tjejer tvingas ha galler när dom spelar ishockey men inte killar?
varför får tjejer inte tacklas i hockey medans killarna får det?
varför ska tjejer få mindre lön än killar, när vi gör precis samma sak?
och det dära med att killarna är så mycket bättre i sport än tjejer. att ex dela upp tjejer och killar, och låta killarna får större "spelområde" än tjejerna. hur vuxna bara kan säga "tjejer ska inte spela fotboll" eller "tjejer ska inte döma fotboll" lixom hallå? det finns så många tjejer som är bättren killar på fotboll. jag tror, att egentligen är tjejer och killar exakt lika bra på sport som killar. bara det att det är så självklart att en kille spelar fotboll(finns dock undantag) för tjejer är det inte alls lika självklart. fördomar, det är precis vad det är.
att tjejer ska behöva gå runt och vara orliga över att bli våldtagna är också så jävla hemskt. inte fan är det några tjejer som våldtar killar? hade en tjej gjort det hade man ju sagt att hon va psysiskt sjuk eller något. men om en kille gör det, ja det är ingen big deal.
alla är ju människor och alla borde ha samma förutsättningar, kille som tjej- tjej som kille.
ni förstår vad jag menar?


nu ska jag sova.
godnatt.

Kommentarer
Postat av: amii ♥

du har rätt , sjukt irriterande !

2010-02-28 @ 20:17:16
Postat av: Anonym

Det har du jävligt rätt i (y)

Men du... det är faktiskt tjejer som våldtar killar. Fler än du tror xp Bara det att dte inte är lika mycket snack om det.

Men yeh, word.

2010-03-02 @ 16:24:02
URL: http://attentionwhooore.blogg.se/

skriv din kommentar här:

ditt namn:
Kom ihåg mig?

din e-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0